Ostateczny przewodnik jak się ubrać do biura: Co i kiedy nosić!Praca w biurze może być wyzwaniem - i to nie tylko z powodu długich godzin. Prezentowanie się jako kompetentny i godny zaufania pracownik jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu, zwłaszcza że pierwsze wrażenie jest często najbardziej trwałe. Zrozumienie, jaki rodzaj odzieży jest odpowiedni do pracy, może sprawiać wrażenie sytuacji bez wyjścia. Chcesz wyglądać profesjonalnie, nie rezygnując ze swojego osobistego stylu, ale bez jasnych zasad granice pomiędzy business casual, formal i innymi zasadami ubioru mogą być niewyraźne dla wielu profesjonalistów. Niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy i miejsca, w którym pracujesz, odpowiedni strój do biura pomoże Ci wyróżnić się jako profesjonalny kolega, a nie brat z biurka. Bez względu na to, w jakim środowisku pracy się znajdujesz, pamiętanie o tych wskazówkach pomoże Ci znaleźć idealną równowagę między ubieraniem się z myślą o sukcesie a ubieraniem się jak na siebie każdego dnia.

Poranne prysznice i czasowe przerwy

W zależności od stopnia formalności twojego miejsca pracy, możesz oczekiwać, że będziesz brać prysznic codziennie. Jeśli Twoja praca wymaga bliskich kontaktów z ludźmi, w wielu branżach niezbędny jest poziom higieny przekraczający zwykłe oczekiwania. Jeśli pracujesz w dziedzinie, w której zdrowie lub bezpieczeństwo innych osób jest zagrożone - w tym przy produkcji żywności lub produktów farmaceutycznych lub w opiece zdrowotnej - przepisy stanowe lub federalne mogą wymagać od pracowników wzięcia prysznica przed i po pracy. Jeśli twoja praca nie ma takich wymagań, ale ludzie, z którymi pracujesz, mogą docenić poziom czystości towarzyszący codziennemu prysznicowi. Jeśli twoje miejsce pracy wymaga od ciebie czystości, ale nie musisz brać prysznica codziennie, możesz wykorzystać przerwy czasowe, aby zachować świeżość w ciągu dnia. Podczas gdy wiele osób doceni twoje poświęcenie dla pracy, inni mogą uznać to za przesadę. Aby uniknąć tych ostatnich, upewnij się, że robisz sobie przerwę od momentu, w którym czujesz, że tracisz koncentrację lub doświadczasz przeciążenia sensorycznego.

Zanim zdecydujesz, co nosić do pracy, musisz najpierw zrozumieć dress code swojej firmy. Kiedy już wiesz, czego się oczekuje, możesz łatwo znaleźć odpowiednie ubranie, które będzie pasować do rachunku. Podczas gdy niektóre biura są bardziej zrelaksowane niż inne, oto kilka ogólnych zasad, których należy przestrzegać:

Piątki z czarnym krawatem i inne specjalne okazje

Jeśli pracujesz w tradycyjnym środowisku biurowym, szanse na to, że znajdziesz się na imprezie z czarnym krawatem są nikłe. Jeśli tak się stanie, będziesz miał okazję założyć formalne ubranie, którego w innym przypadku nie miałbyś okazji założyć. Jeśli pracujesz w korporacji lub innej dużej firmie, może się okazać, że specjalne okazje (np. firmowe przyjęcia świąteczne) są doskonałą okazją do założenia bardziej wyszukanego stroju roboczego. Jeśli pracujesz w małej firmie lub w firmie kreatywnej, być może oczekuje się od Ciebie, że będziesz regularnie ubierać się bardziej formalnie. W takim przypadku możesz zadawać sobie pytanie, jak nosić tradycyjny, formalny strój w bardziej swobodnym miejscu pracy. Aby wyglądać profesjonalnie bez garnituru, spróbuj dodać pasek do krawata, spinki do mankietów, pasek i/lub spinki do klapy. Jeżeli zakładasz krawat, wybierz coś odpowiedniego na daną okazję i pamiętaj o dopasowaniu paska, butów i innych dodatków.

Formalny poniedziałek

Formalny poniedziałek to ruch, który zachęca pracowników do ubierania się bardziej formalnie w pierwszy dzień tygodnia pracy. Idea jest taka, że ubierając się bardziej formalnie, podejdziesz do tygodnia pracy z większą powagą i skupieniem.

Jeśli pracujesz w firmie, w której zachęca się do bardziej formalnego ubioru w poniedziałki, możesz zastosować się do tych samych wytycznych, co w przypadku imprezy firmowej. Jeśli nie jesteś pewien, co założyć, zachowaj ostrożność i wybierz garnitur.

Osiągnięcie udanej garderoby do pracy to coś więcej niż tylko znalezienie odpowiedniego stroju. Chodzi o to, by wiedzieć, jak połączyć swój strój, by stworzyć kompletny i dopracowany wygląd. Wymaga to wiedzy o tym, jak łączyć ze sobą różne części garderoby, jak różne tkaniny i kolory współgrają ze sobą i jak różne style ubrań pasują do Twojego typu sylwetki. To wszystko może wydawać się przytłaczające, ale na szczęście te zasady są przeznaczone do złamania. Pamiętaj o tych wskazówkach, a będziesz mieć pewność, że ubierasz się na sukces każdego dnia.

Profesjonalny/Biznesowy Dress Code

Jeśli w twoim biurze obowiązuje profesjonalny dress code, strój może być bardzo ścisły lub bardziej swobodny, w zależności od firmy. Zwróć uwagę na strój swojego przełożonego i porozmawiaj z nim, jeśli nie jesteś pewien, w co się ubrać. Niektóre firmy stosują skalę krawatów, aby pomóc pracownikom zrozumieć, jak należy się ubierać do pracy, przy czym różne kolory krawatów oznaczają różne poziomy formalności. W Internecie oraz w niektórych podręcznikach do pracy można znaleźć różne wykresy, które mogą pomóc w podjęciu decyzji, co należy nosić do pracy, w zależności od stanowiska.

Mieszanka profesjonalna/biznesowo-casualowa

Niektóre biura mają profesjonalny i swobodny dress code, co oznacza, że możesz mieszać i łączyć profesjonalne i swobodne elementy ubioru. Zwróć uwagę na to, jak ubiera się Twój kierownik i zadawaj pytania, jeśli nie jesteś pewien, w co się ubrać do pracy. W niektórych firmach obowiązują skale krawatowe dla stroju profesjonalnego, ale jeśli w Twoim biurze nie obowiązują, możesz skorzystać z ogólnych wytycznych dotyczących stroju business casual wymienionych powyżej. Zawsze powinieneś być czysty, schludny i zadbany.

Formalny dress code

W niektórych biurach obowiązuje formalny dress code, który zazwyczaj wymaga użycia smokingu dla mężczyzn lub długiej sukni wieczorowej dla kobiet. Nawet jeśli w Twoim biurze obowiązuje formalny dress code, być może nie będziesz musiał się do niego stosować na co dzień. Jeśli pracujesz w formalnym środowisku, możesz oczekiwać, że zobaczysz swoich menedżerów i klientów ubranych przez większość czasu, więc to dobry pomysł, aby pozostać po formalnej stronie dress code.