Jak rozwiązać typowe problemy z Internetem i nie dopuścić do awarii sieci WiFiKażdy lubi szybkie łącze internetowe. Uwielbiamy też mieć dostęp do Internetu, kiedy tylko chcemy i gdziekolwiek jesteśmy. Dzieje się tak dlatego, że WiFi to niesamowita technologia, która umożliwia nam dostęp do Internetu z naszych urządzeń wszędzie tam, gdzie w zasięgu jest sieć bezprzewodowa - w domu, w szkole czy w lokalnej kawiarni. Jednak nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Twoja domowa sieć WiFi może z jakiegoś powodu przestać działać, co może być dość frustrujące i pozostawić Cię w poczuciu bezsilności. Niezależnie od tego, czy chodzi o wolne połączenie z Internetem, czy o inny problem z siecią WiFi, w tym artykule znajdziesz przydatne wskazówki, jak możesz rozwiązać typowe problemy z siecią WiFi i zapobiec ponownym awariom sieci.

Sprawdź oprogramowanie sprzętowe routera WiFi i upewnij się, że jest ono aktualne

Po pierwsze, upewnij się, że oprogramowanie sprzętowe routera WiFi jest aktualne. Może się zdarzyć, że w oprogramowaniu Twojego routera jest błąd, który powoduje awarię WiFi.

  • Jeśli masz dostęp do Internetu, możesz dowiedzieć się, czy dostępna jest nowa wersja oprogramowania układowego, sprawdzając stronę internetową producenta routera WiFi.

  • Jeśli nie masz dostępu do Internetu, możesz sprawdzić numer modelu routera WiFi i znaleźć dla niego wersję oprogramowania sprzętowego, wpisując ją w Google lub odwiedzając stronę internetową producenta.

Jeśli okaże się, że aktualizacja jest dostępna, możesz zaktualizować oprogramowanie sprzętowe ręcznie lub ustawić router WiFi tak, aby automatycznie sprawdzał dostępność nowych aktualizacji i pobierał je. Jeśli nie masz dostępu do strony administratora routera WiFi, możesz również skontaktować się z producentem routera WiFi i poprosić go o przesłanie najnowszej wersji oprogramowania sprzętowego.

Prawdopodobnie winny jest Twój dostawca usług internetowych

Jeśli już sprawdziłeś oprogramowanie sprzętowe na swoim routerze WiFi i wszystko wygląda dobrze, być może winę za powolną lub niereagującą na polecenia sieć WiFi ponosi Twój dostawca usług internetowych. Zazwyczaj Twój dostawca Internetu wysyła Ci powiadomienie, jeśli coś jest nie tak z połączeniem. Możesz również w każdej chwili sprawdzić stan połączenia online, aby dowiedzieć się, czy występują jakieś problemy. Jest kilka rzeczy, które mogą powodować wolne działanie WiFi, w tym przeciążone sieci, złe routingi między sieciami, a nawet pobliskie pożary lasów. Jeśli korzystasz z Internetu dostarczanego przez firmę kablową, upewnij się, że w Twojej lokalizacji nie występują żadne problemy związane z konserwacją. Jeśli korzystasz z Internetu światłowodowego, sprawdź, czy w Twojej okolicy nie występują problemy z siecią. Jeśli korzystasz z sieci komórkowej, sprawdź, czy w pobliżu nie ma pożarów lasów, które powodują zwiększone zakłócenia.