Jak pozycjonować strony internetowe: Sprawdzone techniki wyróżniania strony internetowejWyniki wyszukiwania Google są pełne witryn konkurujących o uwagę użytkowników. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna się wyróżniała, potrzebujesz strategii, która wykracza poza stworzenie interesującej strony głównej lub dodanie pięknych zdjęć. Jak sprawić, by Twoja firma wydawała się bardziej wiarygodna i istotna? Jednym ze sposobów jest pozycjonowanie witryny w taki sposób, aby pojawiała się ona na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania Google, gdy użytkownicy szukają odpowiednich słów kluczowych, takich jak nazwa firmy, usługi lub produkty. W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, jak sprawić, by Twoja witryna wyróżniała się w wynikach wyszukiwania i przyciągała więcej użytkowników.

Bądź liderem w swojej branży

Ważne jest, aby być liderem w swojej branży, a nie naśladowcą. Możesz być pewny, że jesteś liderem, jeśli w sieci jest wiele artykułów i zasobów, które zawierają odnośniki do Twojej strony, a także jeśli Twoja strona często pojawia się na szczycie stron wyników wyszukiwarek, gdy ludzie szukają słów kluczowych związanych z Twoją branżą. Jeśli nie jesteś liderem w swojej branży, możesz nie być w stanie odpowiednio wypozycjonować swojej strony.

Twoja strona może być nowa i nieznana światu, a strony konkurencji mogą ją wyprzedzać. Może się okazać, że nie jesteś w stanie zdobyć linków do swojej witryny lub że nie jesteś w stanie zapewnić jej tak wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jak byś chciał.

Pozycjonowanie strony - stawiaj na jakość ponad ilość

Skoro wyszukiwanie głosowe stało się ważną częścią doświadczeń internetowych, nadszedł czas, abyśmy ponownie ocenili naszą strategię treści. Zamiast skupiać się na tworzeniu nadmiaru treści, powinniśmy dążyć do tego, by były one wysokiej jakości. Dzieje się tak dlatego, że Google potrafi czytać treści na głos z taką samą dokładnością, jak czyta je z ekranu. Jednym ze sposobów na tworzenie treści wysokiej jakości jest stosowanie treści o dłuższej formie. Długie treści to zazwyczaj artykuły o długości co najmniej 1500 słów. Niektóre badania sugerują, że Google preferuje artykuły liczące ponad 1200 słów. Badacze sugerują również, że Google stara się dawać pierwszeństwo treściom bardziej autorytatywnym. Innymi słowy, aby skutecznie pozycjonować powinieneś zamieścić wiele informacji na konkretny temat, ale upewnij się, że pochodzą one z wiarygodnych źródeł.

Wykorzystaj wideo, aby urozmaicić stronę

Filmy wideo mogą być doskonałym sposobem na przekazanie informacji o firmie, usługach i produktach. Ich dodatkową zaletą jest to, że wyszukiwarki mają większe szanse na ich przechwycenie niż w przypadku stron tekstowych. Celem Google jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszych wrażeń. Mając to na uwadze, można bezpiecznie założyć, że Google zwróciło uwagę na wzrost znaczenia wideo jako typu treści.

Zastosuj animację i kolor przewijania

Jeśli masz długą stronę, masz okazję zaangażować użytkownika czytającego tę stronę i zachęcić go do kontynuowania. Animacja przewijania to proces tworzenia animacji, która pojawia się, gdy ktoś przewija stronę w dół. Najpopularniejszym typem animacji przewijania jest efekt wygaszania i włączania. Można też zastosować animację rozszerzania i zmniejszania lub małą animację typu "kliknij i idź".

Dodaj treść bloga z bogatym w słowa kluczowe anchor textem

Dodaj treść bloga za pomocą tekstu kotwicy bogatego w słowa kluczowe: Blogi zapewniają doskonałą okazję do optymalizacji SEO i dodania odpowiedniej zawartości bogatej w słowa kluczowe do Twojej witryny.

Nie jest to nowa technika, ale działa ona bardzo dobrze - szczególnie w sektorze B2B. Publikując blog na swojej stronie internetowej, możesz stworzyć wiele wysokiej jakości treści, które będą linkować do Twojej witryny. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę osób odkrywających Twoją stronę w Google, upewnij się, że wpisy na blogu zawierają docelowe słowa kluczowe. Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz wykorzystać wpisy na swoim blogu do pozyskiwania linków z innych stron.

Projektowanie responsywne i Google AdWords

Jeśli Twoja strona nie wygląda dobrze na wszystkich urządzeniach, tracisz wielu potencjalnych klientów. W rzeczywistości robisz sobie więcej szkody niż pożytku, nie dopuszczając do tego, by Twoja strona była dostępna na jak największej liczbie urządzeń. Aby upewnić się, że Twoja strona jest dostępna dla jak największej liczby osób, zadbaj o to, by była responsywna. Aby zwiększyć widoczność swojej witryny, możesz także skorzystać z Google AdWords. Może to być doskonały sposób na zwrócenie uwagi na swoją witrynę.